Vragen CDA Twenterand over thuisonderwijs

Gepubliceerd op
Gepubliceerd in
Deel:

TWENTERAND –  Het CDA maakt zich zorgen over ongelijkheid die kan ontstaan door thuisonderwijs aan Twenterandse kinderen, jongeren in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. Onze zorgen hebben ook betrekking op leerlingen in speciaal onderwijs en peuters met taalachterstanden. Het CDA heeft daarom de volgende vragen:

1. Volgen alle kinderen en scholieren op het basisonderwijs en voortgezet onderwijs in Twenterand thuisonderwijs? Heeft het college hier zicht op, zo ja, op welke manier?
2.Indien er sprake is van het feit dat kinderen geen thuisonderwijs hebben, waar ligt dit dan aan?
3. Er zijn via Stichting Leergeld en via het aanbod van de overheid middelen om voor elk kind/scholier een laptop aan te schaffen, is er binnen Twenterand gebruik gemaakt van 1 van deze maatregelen? Zo ja, om hoeveel kinderen gaat het?
4. Zijn er kinderen in Twenterand, met name in het basisonderwijs, die wegens achterstanden van ouders – zoals bijvoorbeeld taal en rekenen- thuis niet goed begeleid kunnen worden in onderwijs?
5. Wat zijn de gevolgen van eventuele sluiting dagopvang? Ziet het college alternatieven en/of is er iets ondernomen om te voorkomen dat peuters met een taalachterstand, een grotere achterstand krijgen dan gebruikelijk wanneer ze starten met basisonderwijs?
6. We hebben geen idee hoe lang deze situatie van verplicht thuis zijn nog duurt. Toch is het niet voor elk kind prettig om thuis te zijn. Zijn er bij het college gezinnen bekend waar de verstandhouding tussen ouder(s) kind(eren) te wensen overlaat?

Als laatste vraagt het CDA aan het college de raad regelmatig actief te informeren over wat er ondernomen wordt op dit moment aangaande onze inwoners tijdens deze crisis.

Lees meer over: , , ,

© Stichting Delta Media Groep
Website door Webton